domingo, 19 de mayo de 2013

Posted by Pilar Martí Posted on 23:51 | 12 comments

PURÉ DE TRES VERDURES



























Ingredients per el puré;

Api
Porro
Pastanagues

Complementat;

Dos aletes de pollastre.

Elaboració;

Posarem les aletes de pollastre a bullir en una olla mitjana amb un pols de sal.
Deixarem que coguin, tot seguit colarem el caldo i reservem les aletes.
Possarem la verdura tallada en el caldo i deixarem que cogui .No i poseu mes sal.
Un cop la verdura cuita, la triturem i la passem per un colador chines si la voleu ben fina.

Fàcil, sa i ràpid.




























































































































                                                             Bon profit!!!


Propietats nutricionals del porro

El porro conté un 2% de proteïnes, 7% d’hidrats de carboni i un ínfim porcentatge de grasses. Pel seu baix poder calòric pot convertir-se en un dels aliments idonis en les dietes de control de pes. El seu caldo de cocció, sense sal, pres en dejú, es el millor diurètic i antisèptic, molt recomanat en enfermetats del ronyó, urèmia i artritis.
Aquesta hortalisa laxa però sense irritar, és una valuosa ajudar per a persones que pateixen restrenyiment. Convé als anèmics per la seva riquesa en ferro i magnesi i als intel·lectuals per la riquesa en fòsfor.

L'api i les seves propietats nutricionals.

És molt rica en substàncies i olis essencials que li donen un aroma molt característic. Conté moltes substàncies anticancerígenes. És baix en carbohidrats i ric en vitamina C, àcid fòlic i alguns minerals (potasi, calci i sodi). Hom creu que té propietats afrodisíaques.
Es pot consumir fresc o cuit com a condiment.


La pastanaga i les seves propietats nutricionals.

La pastanaga és famosa pel seu contingut en vitamina A, de 2000 a 10.000 UI per 100g de pastanaga (les necessitats diàries d'un adult són de l'ordre de 4000 UI). La vitamina A és fonamental per a les funcions epitelials de la pell i per als pigments dels ulls. També té un contingut important de vitamines C i B.

Se li suposen propietats terapèutiques contra l'asma, el nerviossisme i algunes alteracions de la pell.

La pastanaga es pot menjar crua en amanides o cuita, acompanyant carns o peixos. Les pastanagues collides joves són més dolces i tendres per consumir en amanides.


Reacciones:
Categories:

12 comentarios:

  1. Lo menos es más. Genial receta. Una verdadera píldora de vitaminas y minerales.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Muchas gracias Cocina con vistas :)
      Saludos.

      Eliminar
  2. M'encanten les sopes per sopar, quan encara fa una mica de fred, com ara. I amb moltes verdures. Boníssima, Pilar!! Petons

    ResponderEliminar
  3. Me gustan mucho los platos de cuchara y este tiene una pinta muy rica, un saludo.

    ResponderEliminar
  4. En mi casa nos encantan las sopas cremas y pures, y la tuya tiene una pinta estuenda!
    Muy buebos dias;) feliz semana Pilar
    un beso

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Hola Eniko!!muchas gracias, la verdad tiene muy buen sabor :)
      Feliz semana para ti también .
      Besicos.

      Eliminar
  5. Tot i que te molt bona pinta, avui no et diré que ho faré a casa... els purés em fan molt enrera :(

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Hola Nissi!! jejeje a mi m'agraden encara que no son el meu plat preferit ,tampoc t'enganyaré.
      Però de tant en tant si que en faig,sobretot després de menjars mes potents.
      Salutacions.

      Eliminar
  6. Las sopas y los purés me encantan, sobre todo ahora que todavía no tenemos demasiado calor y se agradecen. Muy buena pinta!!
    Un besito

    ResponderEliminar